Türk yüzyılına uygun entegre dijital ekosistemi geliştirme süreci sona erdi – Son Dakika İş Dünyası Haberleri
Küresel ekonomilerde parasal gevşeme işaretlerinin ortadan kalkması ve dijitalleşmedeki ilerleme uluslararası ticarete umut ışığı oldu. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) ve Dünya Ticaret Örgütü (WTO) gibi büyük uluslararası ekonomik kuruluşlar, küresel ticaretin 2024 yılında iki katına çıkabileceğini öngörürken, bu büyümeyi destekleyecek dijital altyapı geliştirmeleri de hız kazandı . Fikri temelleri 2021 yılında atılan, alfa testi 29 Ekim 2023’te başlayan ve küresel e-ticaretin tüm aşamalarının uçtan uca yönetimine odaklanan entegre dijital ekosistemin geliştirilmesi süreci şu aşamaya ulaştı: son aşama.
Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Buybase kurucusu Dr. Salim Satir, “Cumhuriyetimizin 100. yılı vesilesiyle ilk testlerini başlattığımız Buybase, KOBİ’ler ve büyük şirketler için uluslararası ticareti kolaylaştırma vizyonunu ileriye taşıyor. Tedarik zincirinden finansa, insan kaynaklarından müşteri ilişkilerine; “E-ticaretin her noktasına dokunan ve Türkiye, ABD ve Kanada pazarlarını birbirine bağlayan Buybase ekosistemi, Türkiye’nin yüzyılına damgasını vuracak.” dedi.
4 CEO’dan 3’ü büyüme konusunda iyimser
Küresel danışmanlık şirketi Deloitte tarafından iş dünyası liderlerinin katılımıyla gerçekleştirilen CEO anketi, yaklaşık 4 CEO’dan üçünün (%73) şirketlerinin 2024 performansı konusunda iyimser veya çok iyimser olduğunu ortaya çıkardı. Gartner tarafından yapılan bir başka araştırma, CEO’ların üçte ikisinin büyümeyi 2024 ve 2025 için en önemli öncelikleri olarak görüyorlar.
Son iki yılın en önemli risklerinin küresel enflasyon ve ekonomilerdeki olası yavaşlama olduğunu hatırlatan Dr. Salim Satır, “Başta ABD merkez bankası olmak üzere küresel merkez bankalarından faiz politikalarını gevşetme yönünde gelen sinyaller, ekonominin soğumasını önlerken enflasyonun düşürülebileceğini gösteriyor. Bu da liderlerin büyümeye öncelik vermesine neden oluyor. Ancak bu kez jeopolitik riskler, ticari kutuplaşmalar ve siyasi gerginlikler iş dünyası için risk oluşturuyor. “Parçalanmış küresel iş ortamında ilerlemek isteyen liderlerin güvenebilecekleri uçtan uca entegre bir dijital ekosisteme ihtiyacı var.”
“Buybase, şirketlerin küresel ticaretin zorluklarının üstesinden gelmesine ve küresel fırsatları hızla yakalamasına yardımcı olmak için geliştirildi. E-ticaret ve e-ihracatta satıcı ve müşteri arasındaki sınırları kaldırarak, büyüme dönemine küresel bir yaklaşım getiriyor. Bir varlık yönetimi platformu olan Buybase, 11 modülüyle depo yönetiminden envanter yönetimine, sipariş yönetiminden ödeme altyapısına, dijital varlık yönetiminden öğrenmeye kadar kuruluşların ihtiyaç duyduğu tüm iş süreci uygulamalarını tek platformda bir araya getiriyor. dedi.
Türkiye, Kanada ve ABD pazarlarını birbirine bağlayacak
Buybase’in uluslararası ticareti kolaylaştıran entegre bir dijital ekosistem olduğunu vurgulayan Dr. Salim Satir, “Buybase’i geleneksel kurumsal düzeydeki ERP yazılımlarından ayıran en önemli özellik esnek tasarlanmış olmasıdır. Satın alma ve üretimden kaynak yönetimine, lojistikten depo takibine kadar her aşamada altyapısı eşit önemde olacak şekilde uluslararası e-ticaretin zorluklarını çözecek şekilde tasarlanan Buybase, Türk geliştiricilerin çabaları ve Türk geliştiricilerin girişimleriyle geliştirildi. ABD ve Kanada pazarında deneyimi olan bir Türk Kurucu. Bu üç özel ve büyük pazarda edindiğimiz tecrübeyi dijital ekosistemimize entegre ederek Türkiye, ABD ve Kanada’daki üreticileri ve alıcıları buluşturacağız. Hem küresel hem de yerel operasyonları tek bir platform üzerinden yönetme olanağı sunan Buybase, kullanıcı dostu arayüzüyle küçük, orta, büyük fark etmeksizin her ölçekteki işletmenin ilgisini çekmeyi başarıyor.” dedi.
İlk müşterilerini 2024 yılı sonunda kabul edecek
Yoğun geliştirme ve alfa testleriyle geçen bir yılın ardından gün saydıklarını vurgulayan Buybase kurucu ortağı Dr. Salim Satır, değerlendirmelerini şu ifadelerle tamamladı:
“Platformun 11 modülü, bir şirketin iş süreçlerini yönetmek için ihtiyaç duyduğu araçların neredeyse tamamını sunuyor. ERP yazılımının ötesinde dijital olarak entegre bir ekosistem vaat eden Buybase, 2024 sonlarında betaya geçerek ilk kurumsal kullanıcılarını kabul etmeye başlayacak. Uluslararası B2B ticareti, sipariş döngüsünü depolama, envanter ve müşteri talep tahmini gibi süreçlerle birleştiren entegre bir yaklaşımla kusursuz ve kusursuz bir deneyime dönüştüreceğimiz Buybase Shop için hazırlıklarımız devam ediyor. TÜBİTAK’ın da destekçileri arasında yer aldığı Buybase, Shop modülüyle tüm sipariş süreçlerini tek platform üzerinden sorunsuz bir şekilde yönetmelerine olanak tanıyacak. İlk kullanıcılarımıza katılmak isteyen herkesi Buybase’i sosyal medyada takip etmeye davet ediyoruz.”